Urząd się buduje
Treść
Za 16,5 miliona złotych
Urząd się buduje
Prawie 16,5 mln zł chce wydać Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego na dobudowanie skrzydła do swojego budynku przy ul. Racławickiej w Krakowie. Oprócz nowych pomieszczeń biurowych znajdzie się tam sala konferencyjna, w której ma obradować sejmik województwa.
Przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych został już ogłoszony. Nowe skrzydło - ponad 2,5 tys. m kw. powierzchni użytkowej - ma być gotowe w 2007 r.
Jak nam wyjaśniono w Urzędzie Marszałkowskim, inwestycja jest bardzo potrzebna. Urzędnicy podlegli marszałkowi pracują w lokalach wynajmowanych za blisko 417 tys. zł rocznie od Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, czyli spółki podległej marszałkowi. Umowa najmu blisko 1 tys. m kw. wygasa za rok, a MARR sygnalizuje urzędowi, że biura muszą być zwolnione do połowy 2007 r. Drugi argument to konieczność "znacznego zwiększenia zatrudnienia" w urzędzie, który będzie odpowiadał za realizację regionalnego programu operacyjnego na lata 2007-2013. Kolejny powód to zapewnienie własnej sali konferencyjnej, w której mogłyby się odbywać sesje sejmiku; obecnie radni obradują w Centrum Biurowym Lubicz. Wreszcie za inwestycją ma przemawiać obniżenie kosztów funkcjonowania samego urzędu - zamiast 3 siedzib (przy ul. Basztowej, Racławickiej i Kordylewskiego) byłyby tylko 2 (przy Basztowej i Kordylewskiego), dzięki czemu mniej byłoby wożenia samochodami poczty wewnętrznej (dwa razy dziennie), a na wiele spotkań urzędnicy nie musieliby jeździć - na koszt podatników - z jednej strony miasta na drugą.
16,5 mln zł to jednak wielka kwota. Dla porównania - Urząd Miasta Krakowa kupił niedawno budynek biurowy (3 tys. m kw. powierzchni użytkowej) przy ul. Stachiewicza za 4,5 mln zł. Na remont i przystosowanie budynku na potrzeby urzędu wydano 1 mln zł, więc za większy budynek niż chce postawić Urząd Marszałkowski zapłacono w sumie trzy razy mniej. (GEG)
"Dziennik Polski" 2005-11-14
Autor: mj