Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Urząd się buduje

Treść

Za 16,5 miliona złotych


Urząd się buduje


Prawie 16,5 mln zł chce wydać Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego na dobudowanie skrzydła do swojego budynku przy ul. Racławickiej w Krakowie. Oprócz nowych pomieszczeń biurowych znajdzie się tam sala konferencyjna, w której ma obradować sejmik województwa.


Przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych został już ogłoszony. Nowe skrzydło - ponad 2,5 tys. m kw. powierzchni użytkowej - ma być gotowe w 2007 r.

Jak nam wyjaśniono w Urzędzie Marszałkowskim, inwestycja jest bardzo potrzebna. Urzędnicy podlegli marszałkowi pracują w lokalach wynajmowanych za blisko 417 tys. zł rocznie od Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, czyli spółki podległej marszałkowi. Umowa najmu blisko 1 tys. m kw. wygasa za rok, a MARR sygnalizuje urzędowi, że biura muszą być zwolnione do połowy 2007 r. Drugi argument to konieczność "znacznego zwiększenia zatrudnienia" w urzędzie, który będzie odpowiadał za realizację regionalnego programu operacyjnego na lata 2007-2013. Kolejny powód to zapewnienie własnej sali konferencyjnej, w której mogłyby się odbywać sesje sejmiku; obecnie radni obradują w Centrum Biurowym Lubicz. Wreszcie za inwestycją ma przemawiać obniżenie kosztów funkcjonowania samego urzędu - zamiast 3 siedzib (przy ul. Basztowej, Racławickiej i Kordylewskiego) byłyby tylko 2 (przy Basztowej i Kordylewskiego), dzięki czemu mniej byłoby wożenia samochodami poczty wewnętrznej (dwa razy dziennie), a na wiele spotkań urzędnicy nie musieliby jeździć - na koszt podatników - z jednej strony miasta na drugą.

16,5 mln zł to jednak wielka kwota. Dla porównania - Urząd Miasta Krakowa kupił niedawno budynek biurowy (3 tys. m kw. powierzchni użytkowej) przy ul. Stachiewicza za 4,5 mln zł. Na remont i przystosowanie budynku na potrzeby urzędu wydano 1 mln zł, więc za większy budynek niż chce postawić Urząd Marszałkowski zapłacono w sumie trzy razy mniej. (GEG)

"Dziennik Polski" 2005-11-14

Autor: mj