Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Terminal zamiast hangaru

Treść

Jeszcze w czerwcu Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice może mieć osobny terminal pasażerski dla obsługi lotów krajowych.

W tak krótkim czasie nie powstanie nowy budynek, ale do funkcji terminalu pasażerskiego ma być dostosowany kończony właśnie jeden z dwóch budynków wielofunkcyjnych. Zamiast garaży dla sprzętu lotniskowego, warsztatów i szatni w jednej z tych budowli ustawiono by m.in. urządzenia do prześwietlenia bagaży i stanowiska odpraw dla pasażerów.

W spółce MPL Kraków-Balice potwierdzono, że prowadzone są przygotowania zmiany funkcji kończonego budynku. Rozmowy z nadzorem budowlanym dadzą odpowiedź na pytanie, czy lepiej zrobić to w trakcie trwania inwestycji, czy też należy najpierw zakończyć budowę budynku wielofunkcyjnego (co planowano za miesiąc), a dopiero potem starać się o zmianę jego funkcji.

Przeniesienie obsługi pasażerów z rejsów krajowych do nowego budynku to pomysł na zmniejszenie tłoku w obecnym terminalu. Obiekt był projektowany na obsługę 1,5 mln pasażerów rocznie, tymczasem w ubiegłym roku przez lotnisko w Balicach przewinęło się blisko 1,6 mln osób. Ruch krajowy to wprawdzie zaledwie 13,3 proc., ale wyprowadzenie go z obecnego terminalu powinno być odczuwalne.

Krajowy terminal pasażerski w budynku, gdzie miały być garaże i warsztaty jest rozwiązaniem tymczasowym. Nowy terminal pasażerski ma być wybudowany w ciągu dwóch lat, jego powstanie zapewni lotnisku w Balicach obsługę 3 mln pasażerów rocznie. (GEG)

"Dziennik Polski" 2006-04-06

Autor: ab