Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Szydzą z Papieża Polaka

Treść

"Die Welt" stoczył się na dno
Sługa Boży Jan Paweł II biorący udział w wyścigu na wózku inwalidzkim - to tylko jeden z mniej drastycznych, choć trudno to sobie wyobrazić, fotomontaży, który zaledwie dwa dni po drugiej rocznicy śmierci Jana Pawła II i zamknięciu diecezjalnego etapu beatyfikacji Papieża Polaka umieścił w swoim internetowym wydaniu niemiecki dziennik "Die Welt". Należąca do koncernu Axel Springer gazeta wyśmiewa przekonanie milionów katolików o świętości Jana Pawła II i w obrzydliwy sposób szydzi z choroby Ojca Świętego, z którą do końca życia heroicznie walczył.





Skandaliczny materiał ukazał się w satyrycznej rubryce "Die Welt" "Szklane oko", tej samej, która wielokrotnie w bezczelny sposób kpiła z Polaków. W wyniku lawinowych protestów płynących z całego świata po południu artykuł zniknął z internetowych stron gazety. Na jednym z fotomontaży widzimy Jana Pawła II jadącego samochodem papieskim po bieżni stadionu. Pod zdjęciem widnieje podpis, że fakt, iż Papież zdobył złoty medal w biegu na 100 metrów na paraolimpiadzie w Port Parkinson należy uznać za sportowy cud. Inne ze spreparowanych zdjęć sugeruje, że Ojciec Święty jest dyskdżokejem, który podczas odtwarzania utworu muzycznego "Sexual Healing" na hiszpańskiej wyspie Ibiza potrafił spontanicznie, w wyniku cudownego działania, podnieść z wózków inwalidzkich wiele niepełnosprawnych osób. Pod wszystkimi fotografiami umieszczono tekst, w którym określono Jana Pawła II mianem "niesympatycznego starca", który stał się sławny na forach internetowych dzięki takim książkom jak "Nigdy nie było palenia czarownic" czy "Oświecenie, czyli żydowski spisek". Niemiecka gazeta kpi także z faktu, iż Papież podczas lądowania na lotniskach różnych krajów całował tamtejszą ziemię. "Należy sprawdzić - szydzi 'Die Welt' - czy prawdą jest, że po tych papieskich pocałunkach, z płyt lotnisk znikały pryszcze". Ministerstwo Spraw Zagranicznych poinformowało nas, że reakcja w tej sprawie leży w kompetencji Polskiej Ambasady w Niemczech. - W imieniu swoim i wielu kolegów ze służby dyplomatycznej wyrażam ubolewanie z powodu ukazania się tego materiału - powiedział nam rzecznik MSZ Andrzej Sadoś.
W godzinach porannych przedstawiciel ambasady poinformował "Nasz Dziennik", że placówka nie zamierza tej sprawy komentować z powodu braku wytycznych z MSZ.
Zdaniem prof. Piotra Jaroszyńskiego, filozofa, kulturoznawcy, reakcja polskiej ambasady powinna być natychmiastowa. - Problem tkwi w tym, czy polscy ambasadorowie otrzymali nakaz interwencji w takich przypadkach z MSZ - powiedział nam prof. Jaroszyński.
Według prof. Piotra Małoszewskiego, wiceprzewodniczącego Chrześcijańskiego Centrum Krzewienia Kultury, Tradycji i Języka Polskiego w Niemczech, odznaczonego Kawalerskim Orderem św. Sylwestra Papieża, to charakterystyczne, że niemiecka gazeta wyśmiewa się z wiary katolickiej. - Nigdy nie ośmieliłaby się szydzić z innej wiary, na przykład z islamu - dodaje prof. Małoszewski. Zdaniem posła Andrzeja Mańki (LPR), zastępcy przewodniczącego Komisji Spraw Zagranicznych, ta publikacja to przejaw agresywnej walki z Kościołem oraz niszczenia autorytetów katolickiego świata. - Trzeba też podkreślić fakt, że jeżeli taka publikacja dotyczyłaby jakiegokolwiek innego wyznania czy innego autorytetu niż Ojciec Święty, reakcje międzynarodowe byłyby jednoznaczne i krytyczne. Do tej pory takich reakcji ze strony polskiej nie ma, w związku z tym sytuację tę należy uznać za skandaliczną - zaznacza Mańka.
Waldemar Maszewski, Hamburg

Jan Maria Jackowski, autor publikacji o sytuacji na rynku mediów:
Trzeba sobie uświadomić, że kapitał zagraniczny w mediach nie jest bezstronny wobec toczących się w Polsce sporów politycznych, a także debat publicznych, moralnych i interesów gospodarczych. Ponieważ w sektorze mediów prasowych wyraźna jest dominacja kapitału zagranicznego, w tym właśnie niemieckiego, polski system medialny jest pozbawiony równowagi. Dlatego też opinia publiczna nie zawsze jest kształtowana w sposób obiektywny.
not. KP,"Nasz Dziennik" 2007-04-05

Axel Springer Polska wydaje na naszym rynku ponad 30 tytułów.

Najważniejsze z nich to:
- Gazety codzienne: "Fakt", "Dziennik"
- Tygodnik "Newsweek Polska"
- Miesięcznik "Forbes"
- Pisma kobiece: "Pani Domu", "Olivia", "Cienie i Blaski", "Sekrety Serca"
- Młodzieżowe: "Dziewczyna", "Popcorn"




POKOLENIE JANA PAWŁA II BOJKOTUJE POWYŻSZE ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU NIE KUPUJĄC ICH I NIE CZYTAJĄC

AŻ SERCE BOLI. MÓDLMY SIĘ ZA LUDZI ODPOWIEDZIALNYCH ZA TO ZŁO I ZA SIĘGAJĄCYH PO TE ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU, BY ICH SERCA NIE NASIĄKAŁY ZŁEM. Zwyczajnie, szkoda ludzi...

wiadomość z portalu papieskiego

Autor: ea