Małopolskie Koleje
Treść
Nie tak szybko
Po raz kolejny wraca pomysł wejścia województwa małopolskiego do spółki PKP Przewozy Regionalne. Urząd Marszałkowski wstrzymuje się z decyzjami w tej sprawie, czekając przede wszystkim na określenie polityki rządu wobec PKP.
Poprzednia ekipa rządząca zamierzała podzielić spółkę PKP Przewozy Regionalne na 16 odrębnych spółek, które swoim zasięgiem obejmowałyby po jednym województwie. Rząd chciał, by do nowych spółek weszły samorządy województw, które dziś dofinansowują pociągi uruchamiane przez PKP Przewozy Regionalne. Marszałkowie dość sceptycznie odnosili się do tych pomysłów, głównie ze względu na brak precyzyjnych danych o kondycji finansowej i kosztach funkcjonowania spółki kolejowej.
- Nadal mamy za małą wiedzę, by decydować się na tworzenie spółki Małopolskie Koleje - powiedziano nam wczoraj w Urzędzie Marszałkowskim. Wprawdzie podczas wczorajszego posiedzenia Zarządu Województwa Małopolskiego była mowa o projekcie umowy o współpracy z PKP Przewozy Regionalne w zakresie tworzenia biznesplanu dla nowej spółki, ale zarząd wstrzymał się z decyzjami. - Powinniśmy też wiedzieć, jak nowy rząd podejdzie do dalszej restrukturyzacji PKP i czy plany podziału spółki PKP Przewozy Regionalne są nadal aktualne - usłyszeliśmy w Urzędzie Marszałkowskim.
Urzędnicy więcej wagi przykładają do umowy z tą spółkąą na dofinansowanie kolejowych przewozów pasażerskich w przyszłym roku (tu nie przewiduje się większych zmian), bo do ewentualnego powstania nowej spółki może dojść najwcześniej w 2007 r. (GEG)
"Dziennik Polski" 2005-11-04
Autor: ab