Małopolska ośmiolatka
Treść
O ponad 76 kilometrów autostrad, a także o prawie 70 km dróg ekspresowych i obwodnic wzbogaci się Małopolska w latach 2006-2013. Nakłady inwestycyjne w tym okresie na drogi krajowe i autostrady wyniosą niemal 7 mld złotych.
Najważniejsze zadania, które podejmie krakowska Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad w ciągu ponad ośmiu lat to budowa autostrady A4 z Krakowa do Tarnowa oraz dróg ekspresowych: Szczepanowice - Bieżanów i Lubień - Zabornia. Tylko te zadania będą kosztowały razem
4,3 mld zł, podczas gdy suma drogowych wydatków w tym okresie sięgnie kwoty około 7 mld zł. Dla porównania: w latach 2000-2004 na drogi krajowe Małopolski wydano zaledwie 1,5 mld zł.
Wśród zaplanowanych budów ważną rolę odegrają obwodnice miast. Powstaną one m.in. w Łapczycy, Zatorze, Limanowej, Kalwarii Zebrzydowskiej, Dąbrowie Tarnowskiej, Chrzanowie, Wojniczu czy Zabierzowie. Dodatkowo modernizowane lub odnawiane będą już istniejące, popularne szlaki drogowe. - Krakowski oddział GDDKiA zarządza siecią dróg krajowych województwa małopolskiego, na którą składa się 12 tras o łącznej długości 874,6 km - poinformowała nas Magdalena Chacaga, rzecznik prasowy krakowskiego oddziału GDDKiA.
W tym roku wybudowanych, zmodernizowanych bądź wyremontowanych zostanie 146 kilometrów małopolskich dróg krajowych. Wśród nich znajdą się takie inwestycje, jak przebudowa części zakopianki do parametrów trasy ekspresowej. Jeszcze tej jesieni zostaną zakończone prace na krajowej "czwórce" pomiędzy Krakowem a Targowiskiem. Równocześnie ruszą dalsze prace modernizacyjne tej trasy w kierunku Tarnowa. Cały odcinek Kraków - Tarnów ma być gotowy na koniec przyszłego roku.
Zdaniem drogowców, ten rok na małopolskich drogach krajowych, z uwagi na ilość zaplanowanych inwestycji, może być uciążliwy dla kierowców. To cena, którą zapłacą podróżujący, by w przyszłości móc poruszać się po drogach bezpieczniej i bardziej komfortowo.
Marcin Austyn
"Nasz Dziennik" 2005-05-17
Autor: ab