Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Kampania społeczna: "Nasza historia ma dwa kolory. Nie pisz na fladze."

Treść

„Nasza historia ma dwa kolory. Nie pisz na fladze.” Pod takim hasłem rozpoczyna się dziś kampania społeczna mająca na celu zwiększenie świadomości Polaków na temat barw narodowych.

To wspólna inicjatywa Narodowego Centrum Kultury i Grupy LOTOS.  Patronat nad akcją objęło Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W jej ramach będą m.in. emitowane spoty prezentujące poprawne używane barw narodowych.

Z ostatnich badań wynika, że Polacy są przywiązani do kolorów symbolizujących nasz kraj czyli czerwonego i białego. Jednak często zdarza się, że na fladze umieszcza się napisy. Poprzez tę kampanię chcemy, uświadamiać dlaczego nie należy tego robić – wskazał Kajus Augustyniak, rzecznik prasowy Narodowego Centrum Kultury.

– Z badań, które Narodowe Centrum Kultury zlecało niedawno dotyczących stosunku Polaków do niepodległości wynika, że szacunek dla barw narodowych jest jednym z ważniejszych wyznaczników patriotyzmu. W tym kierunku postanowiliśmy iść w swojej kampanii. Chodzi o to, aby przekonać Polaków, że patriotyzm niekoniecznie musi się wyrażać w ten sposób, że na fladze są pisane różne rzeczy. Bardzo często na wydarzeniach sportowych kibice wypisują np. nazwy miejscowości, z których pochodzą. Chcemy ich namówić do tego żeby tego nie robiono, żeby jak najwięcej osób zdobyło się na ten szacunek dla flagi – powiedział Kajus Augustyniak.

Premier Rzeczypospolitej Polskiej Mateusz Morawiecki zdecydował, że od 2 maja do końca roku na budynkach administracji publicznej będą eksponowane polskie flagi. Ma to związek z obchodami 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości.

Warto pamiętać by dziś każdy z nas wywiesił flagę RP.

RIRM

Źródło: radiomaryja.pl, 2 maja 2018

Autor: mj

Tagi: Historia flaga