Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Czas na rozliczenie kampanii

Treść

Najwięcej na reklamowanie swoich kandydatów mogło wydać PiS

Wczoraj minął termin składania sprawozdań finansowych z kampanii wyborczej przez te komitety, które swój start w ubiegłorocznych wyborach samorządowych zakończyły na I turze.



Największe komitety mają jeszcze 2 tygodnie na przygotowanie takiego sprawozdania.

Zgodnie z ordynacją wyborczą do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw komitety wyborcze powinny złożyć sprawozdania finansowe z kampanii w ciągu 3 miesięcy od dnia wyborów. Ten termin minął wczoraj, ale tylko dla komitetów, które nie zgłaszały kandydatów na szefów gmin albo ich kandydat wygrał w pierwszej turze. Dla uczestników drugiej tury, 3-miesięczny termin mija za dwa tygodnie (26 lutego). Nieliczni mają jeszcze 4 tygodnie (do 12 marca), bo w ich przypadku druga tura nie odbyła się 26 listopada, ale 10 grudnia ubiegłego roku.

O tym, czy najważniejsi uczestnicy samorządowego wyścigu z jesieni 2006 r. złożyli swoje sprawozdania finansowe w terminie, będzie wiadomo za ponad dwa tygodnie, bo największe komitety brały udział w drugiej turze 26 listopada 2006 r. Już dziś znane są górne limity wydatków dla komitetów ogólnopolskich, zarejestrowanych przez Państwową Komisję Wyborczą. Ten limit był uzależniony od liczby zgłoszonych kandydatów i liczby mieszkańców w gminach, gdzie wystawiano tych kandydatów. Najwięcej, bo aż 41,7 mln zł, na reklamowanie własnych kandydatów do samorządu mogło wydać Prawo i Sprawiedliwość. Wydatki Samoobrony nie mogły przekroczyć 32,15 mln zł. Limit Platformy Obywatelskiej to 30,3 mln zł, a komitetu Lewica i Demokraci - 29,85 mln zł. Polskie Stronnictwo Ludowe mogło wydać na kampanię 26,37 mln zł, Liga Polskich Rodzin - 18,98 mln zł, Polska Partia Pracy - 5,47 mln zł, Unia Polityki Realnej - 4,64 mln zł, a Krajowa Partia Emerytów i Rencistów - 2,96 mln zł. (GEG) , "Dziennik Polski" 2007-02-14

Autor: ea